Abercrombie & Fitch
Az Abercrombie & Fitch nevű amerikai életmódmárkát 1892-ben hozta létre David T. Abercrombie és Ezra H. Fitch. Kezdetben sport- és szabadidős felszerelések értékesítésével foglalkoztak, azonban az alapítók más-más utat képzeltek el a társaság számára, ezért később különváltak. A több-kevesebb sikerrel járó évtizedek után a cég 1976-ban bezárt, de 1978-ban a texasi székhelyű Oshman Sporting Goods újjáélesztette. A név megvásárlása azonban nem járt túl nagy sikerrel. 1988-ban a The Limited vásárolta meg az Abercrombie & Fitch nevet, és a fiataloknak szánt felsőkategóriás luxusruházat értékesítésével valódi életstílus márkává változtatta.
A cég ma Ohióban található és több mint 300 üzlettel rendelkeznek az Egyesült Államokban, ezenkívül Kanadában, Európában és Ázsiában is nyitottak képviseletet. A márka a kiváló minőségű, modern és sportos ruháiról vált ismerté. A cégcsoport részét képezi a Hollister Co, (a tizenévesek számára kínált megfizethetőbb ruházat) és a Gilly Hicks (fehérneműket forgalmazó részlet) is. A cég előszeretettel használja az áruházi munkatársakat a provokatív és ellentmondásos reklámkampányaikban és katalógusaikban, melyek többségében fekete-fehér színben készített fényképeket tartalmaznak és meztelen vagy félmeztelen modelleket mutatnak be. Az üzletek különleges és egyben egyedi értékesítési stratégiát használnak. A modell alkatú eladóknak a cég termékeit kell viselniük. Ezen kívül fehér díszlécek, fekete rácsos ajtók, gyenge megvilágítás és hangos zene jellemzi az üzleteket. Jellemző volt az is, hogy a legkeresettebb illatukat, a 2002-ben megjelent Fierce nevű férfi parfümöt az egész üzletben naponta többször körbepermetezték, hogy a vásárlás során végig érezhető és élvezhető legyen. Ezt a parfümöt tartják a márka „aláírásának”.
Az első Abercrombie & Fitch parfüm a Woods nevet kapta. Ez a férfiillat 1990-ben jelent meg és a megszüntetését követően 2010-ben újra forgalomba hozták. Női parfümöket is készítenek. Közülük a No. 1 tekinthető a legismertebbnek. Az Abercrombie & Fitch márka több, mint 50 parfümmel rendelkezik. Elkészítésükben többek között Christophe Laudamiel, Alexandra Carlin, Bruno Jovanovic, Yves Cassar, Philippe Romano és Celine Barel is közreműködtek.
A márka hitvallása szerint minden nap érezzük különlegesnek magunkat. Élvezzük a pillanatokat, melyeket élünk és a ruhákat, melyekben élünk. Mindezt azért, hogy elérjük a kényelmes, magabiztos és stressz mentes érzést. Az öltözékekhez hasonlóan a parfümöket is a fiatalos lendület jellemzi. Az A&F parfümök a saját stílusodhoz igazodnak. A kedvenc farmered és pólód mellé válasz egyet a márka mással össze nem téveszthető illatai közül. A flabo.hu kínálatában található termékek természetesen tökéletesek különleges alkalmakra való ajándékozásra és hétköznapi viseletre egyaránt.