Acqua di Parma
Az Acqua di Parma története egy kis gyárként indult Parma történelmi óvárosának központjában. A márka erről a gyárról kapta a nevét. 1916-ban egy olasz báró – Carlo Magnani – utazásai során bejárta a kultúra központjait. Járt Párizsban, Londonban és New Yorkban is, majd pedig úgy döntött létrehoz egy parfümöt, melyet először az úri zsebkendők illatosítására használtak. Abban az időben az illatszerek többsége erőteljesebb és nehézkesebb volt, így ez a friss, könnyű, rendkívül újszerű, az olasz urak különleges stílusát tükröző illatszer a Colonia, igazi szimbólummá vált az európai és az amerikai hírességek közében és azóta is a közönség kedvence.
Az 1930-as években a kölni népszerűsége a termelés rohamos növekedéséhez és az Acqua di Parma sikerességéhez vezetett. Az 50-es években az ismertsége újabb lendületet kapott, amikor is az olasz filmművészek által meghívott hollywoodi színészek és megismerték a különlegességét. Kifinomult jegyeit könnyen megszerették. A márka bővítette termékpalettáját, lakás illatokkal, gyertyákkal, bőrárukkal és fürdőszobai termékkel. Mindezeknek köszönhetően a luxuspiac vezető szereplőjévé nőttek. Köszönhetően legfőképpen annak, hogy a hagyományos olasz kézművességet és az eleganciát ötvözték.
Ezt követően azonban sötét korszak kezdődött a márka életében, melyet 1993-ban szakítottak meg azzal, hogy három befolyásos olasz üzletember, Luca di Montezemolo (a Ferrari korábbi elnöke), Diego Della Valle (a Tod’s cipő vezérigazgatója), és Paolo Borgomanero (a La Perla fehérnemű kereskedő társaság részvényese) közösen élesztették újjá az Acqua di Parmat.
Ez olyan sikeresen megtörtént, hogy 1998-ban megnyitották első butikjukat Milánóban, később pedig Párizsban, Rómában és Miamiban is. 2001-ben csatlakoztak az LVMH csoporthoz és a központjukat Milánóba helyzeték át. A 2000-es években luxusfürdőket nyitottak és az Etihad Airways exkluzív bőrbeszállítói lettek.
A hagyományokat mindig is tiszteletben tartották. Ezt bizonyítja a logójuk kiválasztása is. Marie Louise parmai hercegnő mindig is szívén viselte a helyi parfüm és üveggyártás fejlesztését, ezért az ő címerét választották a márka jelképévé. A tradíciókhoz való ragaszkodás a gyártás során is megfigyelhető. Kalapjaik sárga dobozát kézzel látják el a végső díszítéssel. A borotválkozás nélkülözhetetlen eszközeit, a szép és tökéletes ecsetet és az ergonomikus borotvát is olasz kézművesek készítik a mai napig.
Az Acqua di Parmáról elmondható, hogy nem a korábbi sikerekből szeretnének megélni. Az 1916-ban létrehozott, rendkívül kedvelt Colonia több feldolgozása is elkészült a 2000-es években. Ezenkívül új parfümökkel (Ambra EDP, Leather EDP) is meglepték a rajongókat. A Blu Mediterraneo sorozatot Olaszország mediterrán szépségei ihlették. Arancia di Capri, Bergamotto di Calabria, Fico di Amalfi is a sorozat ismertebb tagjai közé tartozik. Ma már több mint 70 különböző parfümmel büszkélkedhetnek, melyek elkészítésében segítségükre voltak többek között Bertrand Duchaufour, Jean-Claude Ellena, Francois Demachy, Michel Almairac, Francoise Caron, Francis Kurkdjian, Antoine Maisondieu és Alberto Morillas is.
Férfi, női és unisex parfümjeik bizonyítják, hogy a márkát sikerült megmenteni és fejlődését sikeresen folytatja. Hollywood újra felfedezte az Acqua di Parma különlegességét és ma már Kevin Costner, Sharon Stone is büszkén választja a termékeiket. Ebben jelentős szerepet játszik az is, hogy termékeik 99%-ban természetes összetevőket tartalmaznak, környezettudatos csomagolást használnak és elkötelezettek Olaszország szépségei mellett, melyeket igyekeznek bemutatni a nagyközönségnek. Válassz a flabo.hu kínálatából és győződj meg a milánói márka kiválóságáról.