Bvlgari
Az olasz luxuscikkeket forgalmazó márkát egy görög származású ezüstműves, Sotirios Voulgaris (olaszul Sotirios Bulgari) alapította, aki Görögországban kitanulta az ékszerész készítő mesterséget és kereskedelmet, majd 1877-ben elhagyta szülővárosát és Korfuba, innen pedig Nápolyba ment. 1881-ben Rómába költözött, ahol 1884-ben megalapította a Bvlgari társaságot. 1932-ben, apjuk halála után a fiai (Giorgio és Constantino) vették át a cég irányítását. Az első nemzetközi áruházat 1970-ben nyitották meg New Yorkban, majd pedig ezt követően Párizsban, Genevben és Monte Carlo-ban is létrehoztak egyet. A Bvlgari évek óta világszerte több mint 300 saját értékesítési ponttal (bemutatóteremmel) rendelkezik. 2011-óta a Louis Vuitton S.A – Moët Hennessy csoport rendelkezik a társaság részvényeinek többségével.
Az egyik legismertebb luxuscikkeket gyártó cégként eredetileg híresek voltak csodálatos ékszereikről, azonban kínálatukat kibővítették és most már többek között órákat, kozmetikumokat és parfümöket is készítenek. Számunkra különösen szimpatikus, hogy csak környezetbarát csomagolást használnak, így ez a felfogásuk is közel áll a flabo eszmeiségéhez.
Az első parfüm, mely a márka nevét viseli az 1992-ben megjelent Eau Parfumée au Thé Vert volt. A Bvlgari divatház jelenleg több különlegességgel is rendelkezik. A női és a férfi parfümökön kívül kifejlesztettek kismamák számára készített illatfelhőt -Petits et Mamans néven-, mely külsőre és belsőre is hintőporra emlékeztet, azonban a porfelhő helyett egy virágos, púderes, babás illattal találkozunk.
A Bvlgari márka több mint 100 parfümmel rendelkezik. A legkorábbi kiadást 1992-ben hozták létre, a legújabbat pedig 2020-ban. A Bvlgari illatokat Annick Menardo, Alberto Morillas, Jacques Cavallier, Sophia Grojsman, Beatrice Piquet, Carlos Benaim, Sophie Labbe, Olivier Polge, Daniela (Roche) Andrier, Nathalie Lorson és Jean-Claude Ellena parfümörökkel együttműködve készítették.
Minden egyes parfümjük egy igazi aprólékos gonddal készített műalkotás. Az ékszerész hagyományoknak köszönhetően az üvegcse legalább akkora értékű, mint a beltartalom. Mindig is törekedtek arra, hogy a parfümjeik időtállóak és maradandóak legyenek. Bvlgari neve egyet jelent az exkluzivitás, a kimagasló minőség és a luxus fogalmakkal.