Chanel
Gabrielle Chanel 1909-ben megnyitotta első üzletét Párizsban a Malesherbes 160. alatt. A következő évben pedig az első független üzletét a szintén Párizsban található Cambon rue 21 alatt nyitotta ki. Ez a dátum egyúttal egybeesik a Chanel divatmárka indulásával is. A Chanel házat egy olyan különleges és hatalmas nő alapította, akit a szíve hajtott. Befolyásolta a világot azzal, hogy megváltoztatta az emberek stílusról alkotott fogalmát. Valódi forradalmat indított el a divatvilágában a vonzó, egyszerű, de ugyanakkor elegáns termékeivel. Az egyik első olyan tervező volt, aki nadrágokat készített nők számára, és 1926-ban ő alkotta meg a fekete kisestélyi ruhát is. Az 1971-ben bekövetkezett haláláig ő látta el a társaság kreatív irányítását, majd 1983-ban ezt a pozíciót Karl Lagerfeld töltötte be.
A Chanel világelső a luxustermékek fejlesztésében, létrehozásában és forgalmazásában. A vállalat csúcskategóriás termékek széles skáláját kínálja, többek között bőrárukat, szemüvegeket, smink- és bőrápolási szereket, ékszereket, órákat és kiegészítőket is kínálnak a parfümök mellett. A Chanel márka híres arról, hogy évente kétszer bemutatót tartanak Párizsban a Haute Couture kollekciójukkal, illetve számos speciális beszállítóval rendelkeznek. Mindezek szükségesek ahhoz, hogy a luxus mellett elkötelezett társaság a legmagasabb minőségű termékeket készíthesse. Alapvető értékeik azon alapulnak, hogy mindig egy kivételes alkotást készítésére törekednek. Fáradozásuknak köszönhető, hogy jelenleg több mint 20 000 embert foglalkoztatnak szerte a világon. Három fő tevékenységi körük a divat, a szépségápolás és parfümök, illetve az ékszerek és órák világa. Az általuk fejlesztett termékek a világ minden táján megtalálhatóak, és élvezhetőek. A termékek forgalmazásáért valamint a márka stratégiájának megvalósításáért a helyi piacok a felelősek, miközben Londonban található a globális funkcióik többsége.
A Chanel divatház hasonló forradalmat indított el az első illatával a parfümök világában, mint amilyet a megjelenésével a divatvilágban. Az ikonikus Chanel N°5 nevű fantasztikus parfümöt 1921-ben mutatták be először. Az innovatív reklámokkal és a hírességek által biztosított reklámarcokkal azóta is fenntartják az Ernest Beaux által készített illat vonzerejét. Annak az illatnak a vonzerejét, mely a pillanat örökkévalóságát, a jövő illatát hivatott megtestesíteni. A termék reklámarcaként olyan hírességekkel találkozhattunk, mint például Marilyn Monroe, Catherine Deneuve, Nicole Kidman, Giselle Bündchen vagy Marion Cotillard.
A Chanel ház már több mint 100 különleges parfüm elkészítését tudhatja magáénak. Megalkotásukban közreműködött Ernest Beaux, Olivier Polge, Jacques Polge, Christopher Sheldrake és Henri Robert is. Mivel a legexkluzívabb márkáról beszélünk, így különös figyelmet kell fordítaniuk a termékeik hamisításának megakadályozására. A Chanel nem ad részletes tájékoztatást arról, hogy hogyan lehet a termékeik eredetiségét megállapítani, azonban felhívják pár dologra a vásárlóik figyelmét. Javasolják, hogy válogassuk meg, milyen helyen vásárolunk Chanel terméket. Nézzük meg a termék árát. Ha egy ajánlat túl jó ahhoz, hogy igaz legyen, akkor valószínűleg nem is igaz, és a termék hamis. A hamisítók gyakran hibáznak a termékek részleteit illetően. Helyesírási hibák, embléma hibája vagy a nem megfelelő varratok is hamisítványra utalnak. Fontos, hogy nem készítenek ún. „B” vonalú termékeket.
A Chanel ház továbbra is szolgálja és megőrzi a gazdag örökségét. A mai önálló nőt szolgálják, aki kezébe veszi a sorsa irányítását és befolyásolja a jövőjét. A termékválasztékuk bemutatja azokat a szélsőségeket, melyek lehetővé teszik, hogy megtalálják és kifejezzék a lényegüket, ezáltal felbecsülhetetlen élményt nyújtsanak a nők önmagukra találása során. Teljesen mindegy, hogy egy rúzsról, egy cseppnyi parfümről vagy egy teljes öltözékről beszélünk, a Chanel termékek valódi élményt nyújtanak a legmagasabb igények kedvelőinek.