Diesel
A Diesel nevű olasz divatmárkát Renzo Rosso azzal a szándékkal alapította 1978-ban, hogy megalkossa a világ leginnovatívabb farmerjét és egy olyan divatházat hozzon létre, mely saját rést alakít ki, majd pedig ezen keresztül vezető szerepet tölt be. Az olajválság idején a gázolajra, mint alternatív üzemanyagra tekintettek. Renzo azért is választotta ezt a nevet, mert a világon mindenhol ugyanúgy ejtik ki, és mindenhol ugyanazt jelenti. A brand leginkább mosott farmerjeiről ismert. Ruhái és kiegészítői határozottan a fiatal vásárlókat célozzák meg. Erős, ironikus és játékos kampányai valamint történetekkel teli reklámjai révén vezető szerepet tölt be a divat és a reklámok világában egyaránt. A márka az első 20 évében elért sikereinek nagy részét Wilbert Das-nak köszönheti, aki a divatiskolát befejezve került az olasz céghez. A ranglétrán gyorsan jutott előre, mígnem ő lett a Diesel kreatív igazgatója. Ezt a pozíciót közel 20 éven át töltötte be. Ezen időszak alatt számos termékcsaláddal bővült a márka kínálata.
Diesel Black Gold vonulat az alkalmi, luxuscikkeket foglalja magába. Éles, de ugyanakkor sikkes divatot kínál a fogyasztóknak. A 2008-ban bemutatott termékek az egyik legkeresettebb csúcskategóriás márkává nőttek. A ház hozzáállását és innovatív technikáit a minőség és a megfogható kifinomultság új magasságaiba emelte.
A Diesel Kids vonal alapötlete az volt, hogy miért csak a felnőttek szórakozhatnak. A ház tiszteleg a gyermekek gazdag képzelőereje előtt. Élénk színekkel olyan „játszóteret” varázsoltak, melyeket az apróságok szívesen hordanak, hiszen ők lehettek a vadnyugat hősei, a bátor pilóták és úrhajósok, de akár cirkuszi művészekké is válhattak.
Ezenkívül szemüvegek, fehérneműk, táskák, kiegészítők és nem utolsó sorban parfümök alkotják a kollekció teljes skáláját, melyek világszerte több ezer üzletben és több száz saját boltban elérhetőek. Wilbert Das-t Bruno Collin követte a divatház élén.
A Diesel első parfümje egy uniszex illat volt, melyet Diesel néven dobtak piacra 1996-ban. Az akkor még a Marbert-tel együttműködve megalkotott illatszert több sikeres női és férfi parfüm követte. Megfoghatatlan, addiktív és összetett. Ezek a jelzők minden alkotásukban megfigyelhetőek. Az egyensúlyról és a kontrasztról szól valamennyi illatuk. Kimondottan merész illatszereiket érzékinek igen, de romantikusnak egyáltalán nem nevezhetjük. 2006-óta a L’Oreallal dolgoznak együtt. A többi termékhez hasonlóan a parfümök is a fiatalabb korosztályt célozzák meg. Szokatlan formavilágukkal felkeltik a figyelmet, gondoljunk csak az ököl formájú Only The Brave illatokra, vagy a szívet megjelenítő Loverdose-ra.
A Diesel márka által útjára bocsátott parfümök száma meghaladja a fél százat. Elkészítésükben közreműködött többek között Geza Schoen, Anne Flipo, Thierry Wasser, Olivier Cresp, Olivieer Polge, Pierre Wargnye, Nathalie Feisthauer és Annick Menardo is.
Az elmúlt évtizedekben az olasz divatház mindvégig tartotta magát ahoz a koncepcióhoz amit a szlogenjük, a “Sikeres élet” is hírdet. Minőségi termékeikkel nemcsak egy tárgyat adnak a vásárlóknak, hanem egy életérzést, örömet, élményt is.