Amikor a parfüm szóba kerül, rövid időn belül felmerül a kérdés, milyent vegyek? Valamennyi cég oldalán találhattok leírásokat, melyek segíthetnek a kérdés megválaszolásában. A blogunkban mi is többször foglalkoztunk ezzel a témával, remélhetőleg sokak megelégedésére. Most azonban nem azt mondjuk meg, hogy mit vegyél, hanem azt, hogy mit ne.
Amikor a parfüm szóba kerül, rövid időn belül felmerül a kérdés, milyent vegyek? Valamennyi cég oldalán találhattok leírásokat, melyek segíthetnek a kérdés megválaszolásában. A blogunkban mi is többször foglalkoztunk ezzel a témával, remélhetőleg sokak megelégedésére. Most azonban nem azt mondjuk meg, hogy mit vegyél, hanem azt, hogy mit ne.
A parfümkészítő divatházak el tudják mondani,
hogy a termékük mi mindent tartalmaz, minek a szellemében készítették, mit szerettek volna visszaadni magával az illattal. Bármennyire is rosszul sikerült egy illatszer, találni olyan embert, aki hasra esik tőle és az egekbe dicséri. A parfümök bemutatásánál természetesen ezeket a leírásokat, véleményeket jelenítjük meg, hiszen szeretnénk minél sokrétűbb tájékoztatást nyújtani számotokra, és ha szimpatikus a termék, akkor viseld büszkén.
Női és férfi parfüm vásárlása során is van néhány kritérium, melyet feltétlenül figyelembe kell venned, ha el szeretnéd kerülni a „fejfájós”, a „semmit sem érzek belőle”, a „tied jobban tetszik”, és a „pénzkidobás volt” érzéseket.
Ne a parfümöd irányítson
Egy illatszernek finoman a háttérben maradva erősítenie kell téged. Te maradj a középpontban, rád figyeljenek. Arra legyenek kíváncsiak, amit mondasz. Ha fut a szekér, húzódjon vissza, de ha szükség van rá, akkor harmonikus jegyeivel támogasson téged a nehéz helyzetek átvészelésében. Minden bizonnyal találkoztál már olyan illattal, mely agresszíven vonta magára a figyelmet. Mintha ordította volna, hogy „Rám figyeljetek, jövök!”. Ez az a parfüm, melyet messziről kerülni kell. Hagyd meg másnak a lehetőséget, hogy leégesse magát.

Semmitmondó parfüm
Évente több ezer új illat születik. A piacgazdaság miatt a készítők szinte kötelességüknek érzik, hogy mindig újabb és újabb termékeket dobjanak piacra. Közülük néhány (esetleg néhány 10) százalék az, amely valóban említésre méltó. Ha egy évtized múltán is megtalálod a kínálatban, akkor valószínűsíthető, hogy a kivételek közé tartozik, és valódi kincs született. Az összes többi a kényszeres tömegtermelés hozadéka. Volt már olyan érzésed, hogy tudtad frappáns neve van, ismert divatház szülötte, de mégis olyan semmilyen? Nincs karakterisztikája, nincs stílusa, ráadásul hasonlít sok másik parfümre? Pont erről beszélek. Egy átlagos, tartalom nélküli parfüm is jellemzi a viselőjét. Kerüld el nagy ívben!
Idegen illatcsalád
Parfümöt azért veszünk, hogy a másik nem figyelmét felkeltsük. Kiválasztásánál azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy ha rosszul érezzük magunkat tőle, akkor bukásra vagyunk ítélve. Konkrétabban: ha az édes illatoktól falnak tudnál menni, akkor ne viseld, mert a te hangulatodra is rá fogja nyomni a bélyegét. Nem, hogy magabiztosabb leszel tőle, hanem sokkal inkább gátlásos és visszahúzódó. Fejfájás kíséretében nem leszel egy szórakoztató társaság és valószínűsíthető, hogy az lesz az utolsó randid. Ha te sem tudod elviselni, mástól se várd el!
A parfüm próbája a próba. Mielőtt vásárolnál egy új illatot, szagold meg, próbáld ki. Hangolódj rá, és ha megtaláljátok a közös nevezőt, akkor egy csodálatos barátság kezdődhet!