Tom Ford
Thomas Carlyle Ford vagy, ahogy manapság ismerik Tom Ford, 1961-ben született Houstonban, egy ingatlanokkal foglalkozó házaspár gyermekeként. New Yorkban, a Parsons Design Schoolban művészettörténetet kezdet tanulni, de otthagyta az iskolát, hogy modellként folytassa karrierjét. Másfél évig Párizsban élt. Ez idő alatt sikerült a Chloé divatháznál gyakornokként elhelyezkednie, hogy valóra váltsa régóta dédelgetett álmát, miszerint a divatiparban dolgozzon.
Később lehetőséget kapott a Gucci divatház női konfekciójánál. Személyes varázsának is köszönhetően szerepe az olasz divatháznál rohamosan nőtt. A férfi kollekció és a cipők tervezését is rábízták majd pedig 1992-ben kinevezték kreatív igazgatónak. Az értékesítések növekedésében kétségkívül jelentős szerepe volt Tom Fordnak, aki provokatív és rendkívül sikeres marketing kampányokat készített az időközben megvásárolt Yves Saint Laurent számára is. Ezek a kampányok Ford jövőbeli irányvonalának korai megnyilvánulásai voltak.
2005-ben Tom Ford visszatért az Egyesült Államokba, és bejelentette saját márkájának létrehozását, mely azóta a világ összes jelentős nagyvárosában jelen van. A cég parfümöket, kiegészítőket és szemüveget kínált, melyek kiemelkedő minősége miatt nagyon gyorsan a prémium márkák közé került. A szexuálisan túlfűtött hirdetéseiről ismert márka szerződést kötött az Estée Lauderrel az illatok és kozmetikumok fejlesztésére. Az együttműködés első gyermeke a 2006-ban megjelent Black Orchid volt, mely a megjelenését követően azonnal sikeres lett. Ezt követően több férfi és női parfümmel örvendeztették meg a rajongóikat, sőt egy ún. presztízs illatcsaládot is létrehoztak Tom Ford Private Blend néven, melynek első illata a Purple Patchouli volt. A divatház mára már több mint 100 parfümmel lépett eddig a piacra. A velük együttdolgozó parfümőrök között említhetjük David Apelt, Sonia Constant, Antoine Maisondieut, Linda Song-t és a sort még hosszasan folytathatnánk. Minden termék, mely magán viseli a márka nevét, a felső árkategóriát képviseli. Tom Ford hirdetései mindig feltűnést keltettek, gondoljunk csak a Black Orchid-ra mely egy meztelen nő által a mellei közé szorított parfümként jelenik meg.
Tom Ford kiemelkedő szakmai tudását kiválóan példázza karrierje, mely magában foglalja a Gucci ház és az Yves Saint Laurent megmentését, számos szakmai elismerés begyűjtését és a saját márkájának ilyen rövid időn belüli hatalmas sikerét egyaránt. A botrányokat kavaró hirdetések mellett termékeit a tökéletes kidolgozottság és az olasz kifinomultság jellemzi. Markáns, egyedi megjelenésük a klasszikus alapanyagok és az azok újszerű használatának kiváló és bátor ötvözete. A flabo.hu kínálatában is megtalálhatóak a luxust képviselő termékek, melyek arra emlékeztetnek minket, hogy napjaink rohanó világában is szükség van az időtálló eleganciára.